mandag 15. oktober 2012

Hekla matte nr 2

Eg er ferdig med golvmatte nr 2. 
Og med denne har eg vore "dristig" å prøvd meg på å hekle staver
Og det var jo enkelt jo! Kva skulle en gjort uten youtube ;) For dei som ikkje fekk 
med seg den første golvmatta, så kan du sjå den her! 
Eg hekler mattene av stoffremser.
Oppskrift finn du på høgre
 side på bloggen :)

 Det går raskare å hekle staver enn med fastmasker,
 som eg gjorde sist. Men egentleg synast eg det vart finare med fastmasker. 
På bildet under ser du at eg begynte med fastmasker innerst, 
og fortsatte med staver .)

Det er veldig moro å lage si eiga golvmatte. 
Har du prøvd?

Eg håper kvelden din er fin!

Klem frå Bjørg :-)

PS; Har du lyst å vinne eit fint skilt frå Ramsign,
 må du huske å delta på Give Awayen min. 
Link finn du øverst til høgre ;)

10 kommentarer:

Datt sa...

Knallfin!! Jeg er meget imponert, høres helt uoverkommelig ut for meg... :P

Hegeslilleboble sa...

Knallfin, og flotte farger!! Jeg har kun laget bordskånere, men det hadde vært kjekt lage teppe også:)

Mona Christin sa...

Hei.

De var jo skikkelig fine, begge to. Jeg har aldri hekla før. Tror du det er noe jeg kunne lært meg via youtube altså?? Hadde vært gøy å kunne hekle.

Håper alt er bra med deg. Lenge siden jeg har vært på en skikkelig bloggrunde.

Klem Mona C

Underberget sa...

Jeg har sett den forrige matta di og fikk SÅ lyst å lage en selv. Har aldri vært noe god på å hekle, så takk for youtube tipset!! Hvilken str på heklenåla brukte du?

MittLilleHjerte sa...

Utrolig stilig:)
Jeg holder selv på med en, men siden jeg mangler mere garn, så blir den ikke ferdig før det har kommet inn igjen:)
Digger disse mattene jeg:)
Fin kveld!
Klem

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så fin den ble!
Du er flink :)
Likte den forrige matten din også.

Frøken Loppe sa...

Er såååå fine desse golvmattene du lagar, kanskje du skulle lodde dei ut??!! ;o)

Eg har enda ikkje fått tid å prøve, men har så lyst... syns dei er sååå søte!!
Må sette det høgare opp på "MÅ GJERE" lista mi, trur eg ;o)

Fin, fin haustdag til deg!

klem ib

Tove `blogg verden sa...

wow så flink du er!!!
Kjempefin ble den!!!
klem Tove

Unknown sa...

Utrolig fin!! Har så lyst til å prøve, men tror ikke jeg tør..hehe :-) De er nyyyydelige!!

Gina

Anette sa...

Lekkert matta du har lagd!! Så gøy å bruke gamle stoffremser.

Related Posts with Thumbnails